Strona główna |  Pracownicy | Kontakt |

Pracownia rehabilitacji ruchowej

Z życia ŚDS
 Galeria

Od czerwca do listopada tego roku  bierzemy udział w realizacji projektu - "Nasza wielkopolska przyroda i jej ochrona", który został opracowany przez fundację i uzyskał akceptację, a tym samym dofinansowanie Wojewody Wielkopolskiego w ramach otwartego konkursu ofert.

Letnie zajęcia wakacyjne w naszym Domu

Tydzień I 01-05.07.2019

Poniedziałek - wakacje rozpoczęliśmy tanecznym krokiem "To już lato", p. Bernadetta przygotowała listę muzycznych hitów, przy których bawiliśmy się super! Oczywiście nie zabrakło słodkiego "co nieco".
k k l k

Wtorek -
p. Monika przeprowadziła tyrniej gry w Boule. Zwycięzcą został p. Edward - GRATULUJEMY!
k k k
Środa -  w pierwszej części wyginaliśmy śmiało ciało przy rytmach zumby prowadzonej przez p. Olę, a w drugiej wsłuchiwaliśmy się w opowiadanie "Wakacyjny koncert" czytane przez p. Bernadettę
l k k
Czwartek - dzień zaczęliśmy od małego święta - Dnia Kadry, który został przygotowany przez Radę Domu pod okiem p. Adrianny. Był to czas na złożenie podziękowań całej kadrze ŚDS za pracę. W dalszej części wysłuchaliśmy kolejnego ciekawego opowiadania z naszej bogatej biblioteczki.
l l l k l k
Piątek - był dniem poświęconym na trening pamięciowy pod hasłem "Detektyw rozwiąże zagadkę" oraz relaksację przy dźwiękach muzyki.

Tydzień II 8-12.07.2019

Poniedziałek - tego dnia p. ola zabrała nas w świat wakacyjnych rytmów i relasacji, było bosko ;)

j g j h j

Wtorek - to był dzień pełen emocji. w ramach realizowanego projektu p. Asia G. przygotowała rajd pieszy nad Jezioro Dominickie. Celem rajdu był Ośrodek Żeglarski w Boszkowie - Letnisku. na miejscu czekała na nas niespodzianka - p. Bosman zabrał nas w rejs łodzią po jeziorze, dzięki czemu mogliśmy jeszcze lepiej przyjrzeć się jeziornej przyrodzie. Tego dnia był z nami także p. policjant, który przypomniał nam nawjażniejsze informacje dotyczące bezpieczeństwa nad jeziorem. Dzień zakończyliśmy grilowanymi przysmakami i słodką drożdżówką.
k h   j  k

Środa i czwartek -
to był czas, w którym p. Asia przeprowadziła dla nas zajęcia w ramach realizacji projektu, na temat wielkopolskich jezior. Była piosenka o jeziorze, zabawy i dużo ciekawych wiadomości. Poszerzyliśmy zakres wiadomości na temat wybranych jezior leżących na terenie naszego województwa. Poznaliśmy trzy jeziora z tych największych i najgłębszych odnależliśmy je na mapie i stworzyliśmy tematyczną gazetkę. Rozmawialiśmy także na temat ochrony jezior i tego co my możemy zrobić, aby jeziora jak najdłużej były pięknym elementem naszego krajobrazu.

k   l      h  k

Piątek- tydzień zakończyliśmy wspólnym biesiadowaniem w naszym wigwamie. Była muzyka, zabawy, grillowanie a także prce na ogrodzie. Tego dnia mimo deszczowej pogody posadziliśmy kupione w ramach projektu piękne byliny.

j  k  j  h

TYDZIEŃ III 15-19.07.2019

Poniedziałek - tydzień zaczęliśmy calkiem sympatycznie, bo rajdem pieszym zorganizowanym w ramach realizacji projektu "Nasza wielkopolska przyroda i jej ochrona". Tym razem celem naszego rajdu były  "Barcie" na terenie Leśnictwa Krzycko. Naszym przewodnikiem był p. Marek Wąsowicz, który opowiedział nam o miejscu, w którym się znajdowaliśmy. Była to lekcja ochrony przyrody. Najważniejszym zwierzęciem w tym miejscu jest pszczoła, i to o niej i o jej życiu zdobyliśmy wiele ciekawych informacji.

l j j

k  j
Wtorek - tego dnia do naszego Domu zawitał bardzo sympatyczny gość - p. Lidka, która jest leśnikiem na leśniczówce Papiernia. Pani Lidka odpowiedziała nam na kilka pytań dotyczących jej pracy, życia wśród leśnej przyrody oraz ochrony wielkopolskich lasów. Na spotkaniu nie zabrakło oczywiście p. Marka Wąsowicza, który wspiera nas we wszystkich podejmowanych działaniach związanych z lasem -  dziękujemy za to serdecznie!!!

k  k  k

Środa, czwartek -  na te dni p. Asia G. przygotowała zajęcia w ramach realizacji projektu. Tym razem dotyczyły one wielkopolskich lasów, ich różnorodności, najważniejszych cech oraz zasad i sposobów ochrony. Były prezentacje multimedialne, przegląd literatury, filmy edukacyjne, praca z mapą województwa oraz gry, zabawy i krzyżówka utrwalająca dotychczas zdobytą wiedzę.
W czwartek odwiedziły nas dzieci z Przedszkola "Słoneczko",  dla których wystawiliśmy naszą ekologiczną bajkę "Złota rybka".

l k
kk

Piątek - zważywszy na to, że już niedługo większość z nas wyjedzie z rodziną na wakacje, p. Marysia nasza pielęgniarka przeprowadziła zajęcia edukacyjne na temat bezpieczeństwa podczas wakacji. Omówiła wszelkiego rodzaju zagrożenia, jakie mogą na nas czychać i wskazała sposób postępowania w różnych przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia. Mogliśmy poćwiczyć bandażowanie, opiekę nad poszkodowanym w wypadku i przyswoiliśmy wiele innych wartościowych rzeczy. W swojej ciekawej prezentacji multimedialnej przypomniała nam o najważniejszych zasadach bezpieczeństwa i z życzeniami szczęśliwych powrotów z wakacji zakończyła zajęcia.

TYDZIEŃ IV 22 - 26.07.2019

Poniedziałek - Tydzień zaczęliśmy od Rajdu pieszego zorganizowanego w ramach projektu "Nasza wielkopolska przyroda i jej ochrona". Tym razem przeszliśmy trasę od naszego ośrodka do Leśniczówki Krzyżowiec. Tam pan Marek Wąsowicz przeprowadził zajęcia edukacyjne na temat Arboretum oraz opowiedział nam o Retortach.
k k k

l  j

Wtorek - p. Adrianna opowiedziała  nam o ciekawych miejscach na ziemi, obejrzeliśmy film edukacyjny oraz wykonaliśmy prace plastyczne obrazujące nasze marzenia "gdzie chciałbym pojechać"

l
Środa -  tego dnia p. Adrianna przeprowadziła z nami doświadczenia w których wykorzystaliśmy wodę i inne materiały. Było ciekawie, a eksperymenty okazały się świetnym sposobem na zajęcia w czasie wolnym. W drugiej części dnia relaksowaliśmy się przy dźwiękach muzyki serwowanej przez p. Olę.

k k
Czwartek - "każdy śpiewać może" - pod takim hasłem p. Monika poprowadziła karaoke, podczas którego każdy z nas mógł zaśpiewać ulubiony utwór. Zrelaksowani, w drugiej części dnia wzięliśmy udział w zajęciach plastycznych. Pani Adrianna zachęciła nas do wykonania ramek na wakacyjne zdjęcie.
l k l

Piątek -  był dniem na Kino ŚDS.

TYDZIEŃ IV 29 - 26.07.2019

Poniedziałek - gry stolikowe- tak brzmiał temat naszych poniedziałkowych zajęć, a że gier stolikowych mamy mnóstwo, było ciekawie.

Wtorek - "lato malowane" - malować można różnymi technikami więc każdy z nas wykonał inną pracę, którą zaprezentował na forum.

Środa - tego dnia w ramach treningu kulinarnego i budżetowego wybraliśmy się do Riposty na smaczne dania.

PRZERWA WAKACYJNA  OD 1.08 - 16.08.2019

TYDZIEŃ V 19 - 23.08.2019

Poniedziałek - na rozruszanie po wakacyjnej przerwie p. Monika przygotowała dla nas balonowe zabawy i wesołe konkurencje.

l l
Wtorek - "Całe szczęścia" film wyświetlony w ramach Kina ŚDS, rozbawił nas ale też wzruszył.

Środa, czwartek - w te dni zajęcia prowadziła p. Asia, a tematem przewodnim były wielkopolskie rzeki. To zajęcia realizowane w ramach projektu "Nasza wielkopolska przyroda i jej ochrona"
l k
Piątek - Wakacyjne rytmy - zajęcia muzyczno-ruchowe do utworów "Piradinha" oraz "Perfect" poprowadziła jak zawsze p. Ola.

l  k

TYDZIEŃ VI 26-30.08.2019

Poniedziałek - Wakacyjne rytmy - pod takim hasłem odbyły się ostatnie tego lata zajęcia taneczne. W drugiej części zajęć zgłębialiśmy tematykę ogrodów sensorycznych, o których opowiedziała nam p. Bernadetta.

Wtorek- wycieczka edukacyjna do Wolsztyna zorganizowana w ramach realizacji projektu "Nasza wielkopolska przyroda i jej ochrona". O godzinie 8 rano wyruszyliśmy spod naszego ośrodka. Była to już druga wycieczka zorganizowana w ramach realizowanego przez nas projektu. Chwilę przed 9:00 dotarliśmy na parking nieopodal parku miejskiego w Wolsztynie, gdzie czekała już na nas sympatyczna pani przewodnik  - Małgosia Buda, która na co dzien pracuje jako nauczycielka geografii w jednej z wolsztyńskich szkół. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od rynku a następnie udaliśmy się na spacer po parku miejskim wzdłuż ścieżki przyrodniczo- dydaktycznej, podczas którego p. małgosia zafundowała nam krótką lekcję rozpoznawania drzew i krzewów. Ścieżka doprowadziła nas do promenady nad Jeziorem Wolsztyńskim. Spacer po promenadzie okazał się niesamowitą przyjemnością, gdyż dookoła było mnóstwo pięknych kwiatów. naszą uwagę przykuły zwłaszcza skupiska lilii wodnych na jeziorze. po chwili odpoczynku przeszliśmy na most nad rzeką Dojcą, która płynie przez miasto. Tam pani przewodnik pokazała nam jak w prosty sposób można zmierzyć głębokość rzeki, przezroczystość wody a także prędkość nurtu. W pomiarach pomagali Agnieszka i Arek. Znad rzeki udaliśmy się do Restauracji Sielanka, gdzie czekał na nas pyszny obiad z deserem. Posileni mogliśmy ruszyć na dalsze zwiedzanie. Autokar przewiózł nas na parking w okolice rezerwatu "Bagno Chorzemiśkie". Stamtąd wszyscy przeszliśmy do lasu, w którym znakduje się rezerwat i pani przewodnik krótko opowiedział nam historię jego powstania. Następnie część wycieczki udała się na odpoczynek do wiaty sąsiadującej z parkingiem, a reszta wyruszyła na spacer wzdłuż ścieżki przyrodniczo - leśnej, podczas którego mogliśmy podziwiać olbrzymie mrowiska, dowiedzieć się jak funkcjonuje ptasi budzik, jakie rośliny jadalne i niejadalne można spotkać w lesie, jakie zwierzęta mieszkają na terenie Nadleśnictwa Wolsztyn. Na koniec wędrówki p. Małgosia zaprowadziła nas nad Morskie Oko czyli malowniczo położony staw w środku lasu. Wycieczkę zakończyliśmy serdecznym podziękowaniem pani przewodnik za bardzo ciekawą i pouczającą lekcję geograficzno-przyrodniczą i bardzo zadowoleni udaliśmy się w podróż do domu. Było super!!!

j

g

k
Środa - "Krzysiu, gdzie jesteś?" - tak brzmiał tutuł filmu, który obejrzeliśmy w ramach Kina ŚDS.

Czwartek - w pierwszej części dnia oddaliśmy się wspomnieniom. Obejrzeliśmy zdjęcia oraz firmy z bazy archiwalnej naszego ośrodka. Druga połowa dnia była czasem na wytężanie umysłu przy rozwiązywaniu krzyżówek, quizów i rebusów.

Piątek- wakacyjny czas zakończyliśmy śpiewem różnych hitów przy akompaniamencie gitary.