Strona główna |  Pracownicy | Kontakt |

Pracownia rehabilitacji ruchowej

Z życia ŚDS
 Galeria

Od czerwca do listopada tego roku  bierzemy udział w realizacji projektu - "Nasza wielkopolska przyroda i jej ochrona", który został opracowany przez Fundację Jesteśmy-więc pomagamy" i uzyskał akceptację, a tym samym dofinansowanie Wojewody Wielkopolskiego w ramach otwartego konkursu ofert.

8-9.06. 2019  IX Bukówieckie Lotanie

To już po raz dziewiąty na terenie boiska szkolnego w Bukówcu Górnym odbyło się 24 godzinne Bukówieckie Lotanie. Pogoda na takie wydarzenie była wymarzona. Impreza rozpoczęła się o godzinie 16:00 uroczystym okrążeniem z udziałem: wójta gminy Włoszakowice Roberta Kasperczaka, sołtysa wsi Bukówiec Górny Tadeusza Malepszego, prezesa bukówieckiego Towarzystwa Gimnastycznego „Sokół” Jana Kota, kierownika Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji Arkadiusza Szymczaka, dyrektora tutejszej Szkoły Podstawowej Daniela Piaseckiego oraz naszej pani kierownik Marioli Żołędziejewskiej. Po pokonaniu pierwszych 250 metrów z pochodniami w rękach, goście honorowi zapalili symboliczne ognisko, które płonęło przez cały czas trwania imprezy. Jednocześnie był to czas w którym wszyscy chętni do biegania czy chodzenia mogli wejść na bieżnię. Każdego roku, aby umilić biegaczom czas organizowane są dodatkowe atrakcje. W tym roku można było zobaczyć ciekawe szkolenie fizjoterapeutyczne przeprowadzone przez trenera z Klubu 36Minut mieszczącego się w CH Manhattan, poćwiczyć udzielanie pierwszej pomocy z ratownikiem medycznym Szymonem Łaszczyńskim oraz spotkać się z wicemistrzynią Polski w Bikini Fitness Eweliną Weiss. Niesamowite wrażenie zrobił także koncert zespołu AcousticDuo w składzie Bartosz Fogt oraz Hubert Adamiak. Nie zabrakło oczywiście naszych występów. W tym roku zaprezentowaliśmy się w występie artystycznym "W zdrowym ciele zdrowy duch". Uczestnicy pod okiem p. Oli i p. Moniki przygotowali układy taneczne oraz przedstawienie ekologiczne. Gdy podsumowano wyniki prezes zarządu firmy Werner Kenkel Halina Florek oraz przewodniczący Rady Gminy Kazimierz Kurpisz złożyli na ręce p. Kierownik czek o wartości 15.460,75 zł. Był to także moment na wręczenie drobnych upominków i serdeczne podziękowania dla wszystkich osób, instytucji i firm zaangażowanych w imprezę. Na zakończenie odbyła się loteria fantowa dla wszystkich biorących udział w lotaniu.

Jeszcze raz serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w organizację lotania oraz biegaczom, chodziarzom, wszystkim razem i każdemu z osobna – bardzo dziękujemy!!!
Uczestnicy ŚDS Włoszakowice

12.06.2019 Gościliśmy w naszym Domu uczniów
I klasy ZSO z Włoszakowic, natomiast
14.06.2019 uczniów klas I i II Szkoły podstawowej z Jezierzyc Kościelnych

W tym roku p. Monika przygotowała wraz z uczestnikami bardzo ciekawe i kształcące przedstawienie ekologiczne, przypominające o konieczności ochrony przyrody naszego regionu. "Bajka o złotej rybce" - to przedstawienie opowiadające historię biednego rybaka mieszkającego nad zanieczyszczonym Jeziorem Dominickim, którego żona strasznie nie dbała o przyrodę. To wspaniała lekcja, jak powinniśmy troszczyć sie o nasze środowisko, ale także świetna zabawa dla oglądających. Chcąc zaprezentować swoje umiejętności zaprosiliśmy do siebie uczniów z gminnych szkół. Występy nagrodzone zostały gromkimi brawami, z czego wnioskować możemy, że się podobało :) dziękujemy za odwiedziny i do zobaczenia!
Ela M.

12,13.06.2019 Wielkopolski krajobraz, dobro naturalne, ekosystemy Wielkopolski - edukacyjne zajęcia przyrodnicze realizowane
w ramach projektu

Po wprowadzeniu do projektu i zapoznaniu z czekającymi nas wydarzeniami przystąpiliśmy do realizacji zadań. Pierwsze poprowadzone przez p. Joannę zajęcia edukacyjne były poświęcone podstawowym wiadomościom na temat Wielkopolski. Rozmawialiśmy na temat jej krajobrazu, zalesienia, najważniejszych punktów przyrodniczych i ważnych miast. Stworzyliśmy mapę województwa oraz nanieśliśmy na nią obrazy, które pomagają nam w utrwalaniu wiadomości.
Marcin D.

h

17.06.2019 Aktywne spędzanie czasu wolnego podczas wakacji oraz zapoznanie się z letnimi dyscyplinami sportowymi

Pani Beatka przygotowała dla nas ciekawe zajęcia, aby przypomnieć nam o tym, że wakacyjny czas wolny też można spędzać w ciekawy sposób. W pierwszej części, podzieleni na grupy, wykonywaliśmy gazetki o temacie "Aktywne spędzanie czasu wolnego", natomiast w drugiej braliśmy udział w grach i zabawach z wykorzystaniem dostępnego sprzętu. To był ciekawie i na wesoło spędzony czas.
Patrycja G., Małgosia D., Marcin D.

g

18.06.2019 Spotkanie ze Starszym Specjalistą ds. edukacji leśnej
i ochrony p.poż. panem Markiem Wąsowiczem

W ramach realizacji projektu zaplanowane mamy spotkania ze "strażnikami przyrody". Rozpoczęliśmy od spotkania z p. Markiem Wąsowiczem, przyjacielem naszego Domu, który doskonale reprezentuje włoszakowickie Nadleśnictwo. To spotkanie miało na celu  przepracowanie informacji na temat miejsc, które zamierzamy zwiedzić w ramach projektu, a podlegają pod tutejsze nadleśnictwo. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat tych leśniczówek, specyfiki ich działania, wyjątkowości a także jak wygląda ochrona przyrody w tych miejscach. To było sympatyczne spotkanie zważywszy, że odbyło się w naszym wigwamie i zakończyło degustacją pysznej kiełbaski. Dziękujemy panu Markowi za wartościowe informacje i poświęcony czas!
Agnieszka B.

19.06.2019 Rajd pieszy
do ścieżki przyrodniczo dydaktycznej "Leśna szkoła"

Rajd pieszy do Leśnej Szkoły mieszczącej się przy siedzibie Nadleśnictwa Włoszakowice, otworzył nasze piesze wędrówki po wielkopolskich leśniczówkach naszego regionu. Trasę pokonaliśmy dość sprawnie, mimo słonecznej pogody. Po dotarciu na miejsce spotkaliśmy się z p. Markiem Wąsowiczem, który oprowadził nas po leśnej szkole, opowiedział o tamtejszej bogatej roślinności. Przyjżeliśmy sie tablicom informacyjnym, sposobom ochrony młodych drzewek przed zwierzętami. Spacerowaliśmy nad stawem, który jednocześnie jest zbiornikiem wody i w przypadku pożaru lasu, straż może z niego pobrać wodę. Tego dnia poznaliśmy także nowego pana Nadleśniczego Tomasza Furmańczaka. To był przyjemny, spędzony na łonie natury dzień. Bardzo dziękujemy panu Markowi za nieustające wsparcie nas w poznawaniu przyrody, fachowe podejście do bycia naszym przewodnikiem i nauczycielem oraz za cenne informacje, jak dbać o bezpieczeństwo w przyrodniczych klimatach, a nade wszystko jak dbać o przyrodę.

Daniel R.

l

k

k

l

26.06.2019 Edukacyjna wycieczka do Wielkopolskiego Parku Narodowego oraz miejsc związanych z ochroną przyrody
w Śremie

Realizacja projektu "Nasza wielkopolska przyroda i jej ochrona" zakłada także wycieczki edukacyjne. Pierwsza odbyła się w środę 26 czerwca. Pani Agnieszka jako organizator wyjazdów zaplanowała do zwiedzenia wiele przyrodniczo atrakcyjnych miejsc. Na początek zajechaliśmy do Jezior gdzie jest Centrum Edukacji Ekologicznej Wielkopolskiego Parku Narodowego - Muzeum Przyrodnicze. Tam obejrzeliśmy różnorodne eksponaty w muzeum, które zrobiły na nas ogromne wrażenie. Wysłuchaliśmy dźwiękowej lekcji przyrodniczej, która pomogła nam przyswoić sobie wiadomości na temat WPN. Gospodarze muzeum zaprezentowali nam także przyrodniczy film z serii Rytmy Natury pod tytułem "W dolinie Baryczy", którego treść nas zachwyciła. Śniadanie tego dnia zjedliśmy w iście sielankowym klimacie, z widokiem na Jezioro Góreckie. Z Jezior przejechaliśmy do Śremu, gdzie na początek zjedliśmy pyszny obiad w tamtejszej restauracji "Balbinka". Od czasu poczęstunku towarzyszył nam pan Marek Pioch - przewodnik, który pokazał nam bardzo ważne dla nas  miejsca. Pierwsze to "przełom Warty" i samą Wartę, którą mogliśmy podziwiać idąc nadrzeczną promenadą. Drugim zwiedzanym miejscem był Park Miejski im. Powstańców Wielkopolskich, gdzie zapoznaliśmy się z ciekawymi tablicami miejskiej trasy turystycznej oraz dowiedzieliśmy się kilku ciekawych informacji na temat zwierząt mieszkających w Śremskim ZOO. Następnie przejechaliśmy do Parku Ekologicznego im. Włodzimierza Puchalskiego, gdzie mogliśmy zobaczyć "Bagienko"- użytek ekologiczny oraz przejść część ścieżki dydaktycznej. Na koniec wycieczki zajechaliśmy nad Jezioro Grzymisławskie, gdzie chwilę odpoczęliśmy podziwiając widok pięknego jeziora. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu. Tego dnia dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji, nacieszyliśmy oczy zielonym krajobrazem i pięknem jezior. Już czekamy na kolejną wycieczkę.